چگونه تفاوت بین طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی را بشناسیم؟

شرکت دیجیتال مارکتینگ بارمان وب ارائه دهنده خدمات طراحی سایت اختصاصی، سئو تضمینی ،تبلیغات در گوگل و طراحی گرافیک

چگونه تفاوت بین طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی را بشناسیم؟

۴ بازديد

امروزه بازار کسب و کارها به دو دسته مجاری و فیزیکی تقسیم شده است. هر نوع کسب و کاری که می خواهد موفق شود. باید بتواند در هر دوی این بازار ها فعالیت کند. یکی از مهم ترین راه های فعالیت در بازار مجازی داشتن سایت می باشد.

زیرا در واقع طراحی سایت برای کسب و کارها به عنوان یک ویترین برای جذب مشتریان بازار مجازی عمل می کند. همانگونه که میدانید طراحی سایت برای کسب و کار های مختلف کاربرد دارد. اما بهتر است بدانید نحوه طراحی سایت برای هر کاری با کار دیگر متفاوت است

برای مثال: طراحی سایت شرکتی همیشه با طراحی سایت فروشگاهی تفاوت های زیادی دارد. که هر طراح موفق باید آن ها را به خوبی بشناسد و هنگام طراحی اعمال کند. به همین خاطر ما در این مقاله تفاوت بین طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی را برای شما به خوبی شرح داده ایم.

هنگامی که به دنبال یافتن تفاوت بین سایت فروشگاهی و سایت شرکتی هستید. باید ابتدا هر دوی این سایت ها را به خوبی بشناسید. و با ویژگی های هر کدام آشنا باشید تا بتوانید به خوبی تفاوت ها را پیدا کنید. به همین خاطر ما در این مقاله هر کدام از این دو مورد را به طور کامل برای شما معرفی کرده ایم.

طراحی سایت فروشگاهی

شیوه زندگی امروزه به گونه ای است که بیشتر افراد برای خرید و انجام بسیاری از کارهای دیگر وقت کم می آورند. همین امر باعث رونق گرفتن بازار های مجازی شده است. چون در بازار های مجازی تنها افراد می تواند. با چند سرچ ساده وسیله مورد نظر خود را خریداری کنند. بدون این که نیاز باشد چند ساعت وقت برای خرید یک وسیله ساده بگذارند.

فروشگاه های مجازی در واقع همان مغازه های فیزیکی می باشند. که وسایل خود را در سایت ها قرار داده اند. این نوع از فروشگاه ها فاصله های اجتماعی را بی‌ معنا کرده‌اند. و باعث شده اندازه تمام افراد در هر کجایی که زندگی می کنند. به این سایت ها دسترسی داشته باشند. و کالاهای مورد نیاز خود خریداری کنند. در واقع می توان گفت با طراحی سایت فروشگاهی فروشندگان می توانند به یک بازار جهانی دسترسی پیدا کنند.

ویژگی های برجسته طراحی سایت فروشگاهی


طراحی ساده

هنگام طراحی سایت فروشگاهی طراح یا شرکت طراحی سایت حتما باید به سادگی سایت توجه ویژه ای داشته باشد. چون در صورتیکه که کاربر هنگام مراجعه به سایت با یک ساختار پیچیده روبه رو شود ترجیح می دهد سایت دیگری برای خرید انتخاب کند.

امنیت بالا

همانگونه که میدانید همه سایت های فروشگاهی برای پرداخت آسان مشتریان خود از ویژگی درگاه اینترنتی برخوردار هستند. اما همین موضوع باعث می شود که طراحان سایت هنگام طراحی این نوع از سایت توجه ویژه ای به امنیت آن داشته باشند. چون همه مشتریان هنگام پرداخت هزینه محصول خریداری شده مشخصات حساب بانکی خود را در سایت قرار می دهند.

درصورتیکه که سایت امنیت لازم را نداشته باشد. و اطلاعات بانکی مشتریان منتشر شوند عواقب بسیار بدی برای صاحب سایت دارد. همچنین اگر مشتری به سایت اطمینان نداشته باشد. اقدام به خرید و پرداخت هزینه نخواهد کرد. و در نتیجه میزان فروش سایت بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

ارتباط آنلاین

همه سایت های فروشگاهی باید بخشی تحت ارتباط آنلاین را داشته باشند. تا مشتری بتواند از طریق آن با اپراتور ارتباط بگیرد. و سوالات خود را در مورد محصولی که قصد خریداری آن را دارد بپرسد. در غیر این صورت مشتری نمی تواند به سایت و کیفیت محصول آن اطمینان پیدا کند و ممکن است سایت دیگری را برای خرید در نظر بگیرد.

طراحی سایت شرکتی

راز موفقیت یک شرکت این است. که بتواند بهتر از سایر رقبا خود را به مشتریان معرفی کند. در گذشته بازاریابی حضوری یکی از مهم ترین راه های تبلیغی شرکت ها به حساب می آمد. اما با به وجود آمدن سایت های اینترنتی تقریبا بازاریابی حضوری نقش خود را از دست داد. و هر شرکتی که در دنیای مجازی فعالیت ندارد. از عرصه رقابت بسیار عقب خواهد ماند.

چون سایت های شرکتی یک بستر بسیار مناسب می باشند. که شرکت ها می توانند در آن به خوبی خود و اهداف خود را به افراد بسیار زیادی معرفی کنند. همچنین طراحی سایت برخلاف بازاریابی حضوری یک تبلیغ جهانی به حساب می آید. و می تواند مشتریان بسیار زیادی از سراسر جهان برای شرکت ها پیدا کند. به همین خاطر همه شرکت های موفق برای خود سایت های اختصاصی دارند و طراحی سایت شرکتی به یک اعتبار و ارزش برای شرکت ها تبدیل شده است.

مهم ترین ویژگی هایی که هنگام طراحی سایت شرکتی باید به آنها توجه شود


جذابیت ظاهری

هر سایت شرکتی باید ظاهر جذابی داشته باشد. چون در مرحله اول همه مخاطبان این نوع از سایت ها ابتدا به ظاهر سایت توجه میکنند واگر سایت ظاهر جذابی داشته باشد ترغیب به مطالعه مطالب آن خواهند شد.

پرمحتوا بودند

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سایت های شرکتی این است که باید پرمحتوا باشند. یعنی این که به خوبی خود، اهداف خود و محصولات خود را به همه معرفی کنند و بتوانند جدید ترین مطالب را در رابطه با حوزه کاری شرکت در سایت قرار دهند.

چکیده مناسب

هنگام طراحی سایت های شرکتی حتما باید یک چکیده مناسب از فعالیت ها و اهداف شرکت در صفحه ابتدایی سایت قرار گیرد تا مخاطب با خواندن آن به خوبی متوجه نوع فعالیت سایت بشود.

ارتباط با مشتریان

هر سایت شرکتی باید یک بخش تحت عنوان ارتباط با مشتری داشته باشد. چون در بسیاری از مواقع مشتریان علاقه دارند برای کسب اطلاعات بیشتر با صاحبان سایت های شرکتی ارتباط برقرار کنند. عدم وجود بخش ارتباط با مشتری در سایت یه نوع بی احترامی به مشتری محسوب می شود و تمام شرکت های طراحی سایت شرکتی ملزم هستند تا این مورد را حتما رعایت کنند.

تفاوت بین طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی

بعد از معرفی هر دو سایت فروشگاهی و شرکتی زمان بیان تفاوت های این دو سایت با هم فرا رسیده است. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با مهم ترین تفاوت های آن ها آشنا شوید.

تفاوت مخاطبان هدف

هنگامی که میخواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید ابتدا باید مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید. به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید. باید بدانید افرادی که به این گونه از سایت ها مراجعه می کنند. قصد خرید محصول را دارند. بنابراین شما باید محصولات سایت خود را به خوبی معرفی کنید.

و تمام ویژگی های آن ها را نیز بیان کنید تا مشتری به خرید ترغیب شود. اما اگر قصد طراحی سایت شرکتی را دارید. بهتر است بدانید مخاطبان هدف شما معمولا افرادی هستند. که می خواهند با شرکت شما و اعتبار سازمان آشنا شوند. به همین خاطر شما باید تمام تمرکز خود را بر روی برند سازی و جلب اعتماد مخاطبان بگذارید.

تفاوت نوع صفحات

یکی دیگر از تفاوت سایت های شرکتی با فروشگاهی در تعداد و نوع صفحات آن ها می باشد برای مثال: هر سایت شرکتی حتما باید صفحاتی مانند: درباره ما، خدمات، ارتباط با ما و آخرین اخبار را داشته باشد. این در حالی است که وب سایت های فروشگاهی حتما باید صفحاتی مانند: دسته بندی محصولات، ثبت سفارش و سبد خرید داشته باشند.

نوع بیان محتوا

محتوای سایت های شرکتی باید به گونه ای باشند که شرکت و برند را معرفی کنند. اما محتوای سایت های فروشگاهی باید مشتری را ترغیب به خرید محصول بکند. بنابراین لحن محتوایی این دو سایت بسیار با هم متفاوت می باشد.

شرکت طراحی سایت در تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.