12 ترند برتر برای بهینه سازی سئو سایت در سال 2023

شرکت دیجیتال مارکتینگ بارمان وب ارائه دهنده خدمات طراحی سایت اختصاصی، سئو تضمینی ،تبلیغات در گوگل و طراحی گرافیک

12 ترند برتر برای بهینه سازی سئو سایت در سال 2023

۳ بازديد

خدمات سئو سایت یکی از پویاترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ است. زیرا گوگل همیشه الگوریتم رتبه بندی خود را به روز می کند.تا جستجو را به تجربه بهتری برای کاربران تبدیل کند. این بدان معناست که بازاریابان و فروشندگان هر سال فرصت ارزیابی مجدد ترندهای SEO را دارند. همانطور که گفته شد،باید در نحوه هماهنگی استراتژی خود با 12 ترند برتر SEO کاملا هوشیار باشید. و آنها را بررسی کنید.

در طول تاریخ سئوی سایت ارائه تخصصی محتوا در صفحات وب با کارایی بالا برای کاریران است. همیشه یکی از مهمترین استراتژی ها بوده است، از طرفی دیگر گوگل هم در ارزیابی سیگنال ها و تعیین استانداردها برای ارزش گذاری محتوا نسبت به گذشته عملکرد بهتری پیدا کرده است. بیایید نگاهی دقیق تر به عملکرد سئو سایت داشته باشیم و چگونگی دستیابی به این استانداردها را بررسی کنیم.

1- تجربه دست اول و مستقیم از یک موضوع

تجربه دست اول و مستقیم از یک موضوع

از دسامبر 2022، مخفف محبوب EAT Google، یعنی (تخصص، اختیار، اعتماد) است که علاوه بر اینها عنوان اضافه تری تحت "تجربه" نیز کسب کرده است. اکنون گوگل هنگام ارزیابی کیفیت محتوا، حتما عنوان "تجربه نویسنده یا موسس " را در نظر می گیرد.

بنابراین «تجربه» واقعاً به چه معناست؟ گوگل می خواهد ببیند که نویسنده محتوای دست اول در رابطه با موضوع مورد بحث، آیا تجربه دنیای واقعی را دارد.
به عنوان مثال، من به عنوان موسس یک آژانس سئو سایت، تجربه دنیای واقعی دارم و می توانم در مورد ترندهای سئو که در سال 2023 بوجود می آیند، با مستندات صحبت کنم. با این حال، اگر بخواهم در یک وب سایت سلامت محتوایی درباره علل شایع بیماری قلبی ایجاد کنم، کیفیت محتوا حتما زیر سوال میرود ، زیرا من یک متخصص حرفه ای در حوزه پزشکی نیستم و هیچ تجربه ای در مراقبت های درمانی ندارم.
این بدان معناست که وب سایت های دیگر باید نگاه دقیق تری داشته باشند. که روی محتوا نویسان و نوع موضوعات تمرکز بیشتری کنند.

2- محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک

 محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک

یکی از دلایل این افزایش تاکید بر این تجربه است. که تولید محتوای SEO در حال افزایش است. اما اگر وب سایتی که نرم افزار مالی می فروشد، پست های وبلاگی با دستور غذا تولید می کند. خزنده های گوگل به آن مشکوک می شوند. که آیا آن محتوا واقعاً به نفع مخاطبان هدف مشتریان نرم افزارهای مالی است؟ یا آیا به رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا کمک می کند؟

شما از قبل پاسخ را می دانید. در واقع کسب و کارهایی که بدون در نظر گرفتن خواست کاربران فقط به دنبال ترافیک جستجو هستند. بعید است در سال 2023 شاهد موفقیت در رتبه بندی باشند. پایبندی به موضوع کلی و زمینه های صنفی برای ایجاد محتوای با ارزش ضروری است.

اگر مطمئن نیستید چه موضوعاتی را در محتوای خود جستجو کنید؟ یک ابزار برنامه ریزی محتوا می تواند به شما کمک کند. تا موضوعات مرتبط با صنف را که مخاطبان هدف شما در جستجوی آن هستند را کشف کنید. یک کلمه کلیدی را وارد کنید. که ابزار بسیاری از کلمات کلیدی مرتبطی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند به شما نشان داده شود.

3- تأکید بیشتر بر توانایی محتوا نویس

یکی دیگر از دلایل تاکید گوگل بر تجربه، افزایش رتبه بندی محتوای تولید شده خودکار در SERP است. گوگل می خواهد مطمئن شود. که محتوایی که در سال 2023 رتبه بندی می شود. توسط افراد واقعی با مخاطبان واقعی تولید می شود.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید. تا هم تجربه و هم توانایی محتوا نویسان خود را در این سال ارتقا دهید؟ اول از همه، مطمئن شوید که افرادی که محتوای شما را تولید می کنند، در واقع متخصص هستند. سپس، تجربیات خود را به روش های زیر ارتقا دهید:

• برای ارتباط بهتر و کاملتر با دانش و زمینه های تخصصی سازنده محتوا، بیوگرافی نویسنده را وارد کنید.

• صفحاتی به اسم نویسنده ایجاد کنید. که تمام مقالات موجود در وب سایت به خود نویسنده پیوند داده شوند.

• حساب شبکه اجتماعی سازندگان خود را لینک دهید. تا گوگل راحت تر بتواند از طریق سیگنال های اجتماعی بفهمد. که آنها افرادی واقعی و متخصص هستند.

در اینجا نمونه ای از بیوگرافی یک نویسنده عالی آورده شده است. که به ارتقای تجربه و توانایی سازنده به عنوان یک متخصص PPC کمک می کند.

4. محتوای رضایت بخش و مفید

محتوای رضایت بخش و مفید

یکی دیگر از به روزرسانی های مهم الگوریتم، به روزرسانی محتوای مفید Google در آگوست ۲۰۲۲ است. که بر نحوه تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ تأثیر می گذارد.

گوگل در طول تاریخ خود همیشه ارائه محتوای با کیفیت به کاربران را در اولویت قرار داده است. اما تأکید جدید آن بروی «مفید» بودن است. که کاربران باید از محتوایی که در SERP روی آن کلیک می کنند. احساس «رضایت» کنند.

5. محتوا و نرم افزار نوشتن محتوا

با وجود اینکه کل به روزرسانی های سال 2022 در مصاف با محتوای تولید شده خودکار متمرکز شده اند. احتمالاً استفاده از محتوای هوش مصنوعی در سال 2023 افزایش خواهد یافت. در حال حاضر تعداد برنامه های که بازاریابی سئو و هوش مصنوعی را ادغام می کنند. در حال افزایش است. و جای تعجبی ندارد که این ادغام ها باعث صرفه جویی فوق العاده ی در زمان می شوند. همینطور اکثر بازاریابان محتوا در سال گذشته از نسخه تولید کننده های محتوای هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

اما با همه به روزرسانی های اخیر گوگل، آیا می توان از نرم افزارهای محتوانویسی با خیال راحت استفاده کرد؟
کاملا! بیرون کشیدن پیش نویس های تولید شده به صورت خودکار کار بزرگی نیست، اما بازاریابان می توانند برای تسریع بخشیدن به کار محتوا می توانند از این ابزارها استفاده کنند. و همچنان محتوای اصلی و با کیفیت را در این فرآیند ایجاد کنند.

6. اتوماسیون سئو سایت

اتوماسیون سئو سایت

مانند هوش مصنوعی محتوا، وظایف سئو در سال 2023 به طور فزاینده ای خودکارتر می شود زیرا بازاریابان دیجیتال همچنان از قدرت پلت فرم ها و ابزارهای نرم افزار سئوی سازمانی استفاده می کنند.

مثلا:
• ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، می توانند بجای کار و اتلاف وقت با صفحه گسترده دستی، خودکار شوند.

• پلتفرم های ممیزی و نظارت بر سایت نظیر سرچ اطلس SearchAtlas و کانتن کینگ Content King می توانند به طور خودکار تغییرات و مسائل فنی را در وب سایت ها تشخیص دهند.

•رتبه بندی های وب سایت می توانند به افرادی که از SEO کمتر آگاهی دارند. کمک کنند تا سئو و بهینه سازی های مورد نیاز را شناسایی کرده و بر اساس آن اولویت بندی کنند.

7. تغییرات به CTR توسط موقعیت های SERP

تغییرات به CTR توسط موقعیت های SERP

برای تغییر هر چیزیکه در مورد CTR و موقعیت های رتبه بندی می دانید آماده شوید. با اسکرول دائمی که اکنون هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ در دسترس است، گوگل پیمایش در صفحات متعدد نتایج SERP را برای کاربران آسان تر کرده تا محتوای مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند.
در طول سال ها، رابطه بین موقعیت رتبه بندی و CTR نسبتاً ثابت باقی مانده است. و اکثر کلیک ها به سه نتیجه اول می روند.

اما در سال 2023، نرخ کلیک احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد. زیرا جستجوگران راحت تر در چندین صفحه جستجو وب گردی می کنند.
در مورد جستجوهای وحشتناک بدون کلیک، که ما سال ها در مورد آن شنیده ایم، یک مطالعه اخیر SEMrush نشان داد که تنها حدود 25.8٪ از جستجوها منجر به کلیک صفر شده است. از آنجایی که گوگل همچنان به اضافه کردن بخش های تاثیرگذار و امکانات جستجو مانند People Also Ask" ادامه می دهد و CTR ها ممکن است آنقدر که تصور می شد از هیچ کلیکی دچار مشکل نشوند.

اگرچه رسیدن به صفحه اول هنوز ایده آل است. اما به لطف وب گردی همیشگی، بودن در صفحه دو یا سه مزایای بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین از بهینه سازی عناوین صفحه و توضیحات متا مطمئن شوید و از ویژگی هایی مانند نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید تا محتوای خود را در SERP جذاب تر و قابل کلیک تر کنید.

8- سئوی صفحه محصول

از آنجایی که گوگل ببه محتوای طولانی و آموزنده پاداش می دهد، صفحاتی که با محتوای اندک انجام میشوند. مانند صفحات محصول، در سال 2023 می توانند از ارائه جزئیات مفیدتر در صفحه بهره مند شوند.

منوهای کشویی، پرسش های متداول و نظرات مشتریان همه راه هایی برای افزودن محتوای اضافی به صفحه محصول هستند. اگرچه افزودن کلمات کلیدی به توضیحات محصول مفید است. اما به سوالات دیگری فکر کنید. که ممکن است کاربران بخواهند. قبل از خرید در مورد محصول به آنها پاسخ داده شود.

9. تجزیه و تحلیل رقبای سئو سایت

تجزیه و تحلیل رقبای سئو سایت<

نگاه به رقبا همیشه راهی هوشمندانه برای شکل دادن به استراتژی سئو سازی وب سایت بوده است. و تجزیه و تحلیل رقبا به لطف ابزارهای سئو در سال 2023 آسان تر و موثرتر خواهد شد.

ار آنجایکه که گوگل تاکید بیشتری بر تخصص صنعت و "حوزه های موضوعی" وب سایت ها دارد، نگاه کردن به رهبران فکری در صنعت و کسب و کار شما یک راه مطمئن است. که در صنعت شما چه نوع محتوایی رتبه بندی خواهند شد. می توانید از نرم افزار رقیب سئو برای مقایسه محتوای رقبا، بک لینک ها، اعتبار دامنه و موارد دیگر استفاده کنید.

اگر به راه هایی که رقبای شما در حال ایجاد تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد از طریق سیگنال های درون صفحه و خارج از صفحه هستند. نگاهی بیاندازید و از این نگرشها در کمپین های سئو و استراتژی محتوای خود استفاده کنید. در راهنمای ما برای تجزیه و تحلیل رقبای کلمات کلیدی بیشتر بیاموزید.

10. فرکانس خزیدن کمتر

فرکانس خزیدن کمتر

گوگل اخیراً اهداف اقلیمی بزرگی را تعیین کرده است. از جمله فعالیت بر روی انرژی بدون کربن تا سال 2023. برای رسیدن به این هدف، Google در نظر دارد تعداد دفعات خزیدن در صفحات وب را کاهش دهد.

کاهش خزیدن به حفظ منابع محاسباتی کمک می کند. و این یکی از ساده ترین تغییراتی است. که Google می تواند در راستای طرح های پایداری خود انجام دهد.

اما کاهش نرخ خزیدن به جای خزیدن که محتوای جدید را کشف می کند، احتمالاً بر خزیدن به روزرسانی تأثیر می گذارد. این بدان معناست که ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. تا گوگل به تغییرات جدیدی که ما در وب سایت خود ایجاد می کنیم توجه کند.

به همین دلیل است که بهینه سازی محتوای از همان ابتدا با تمام عناصر موجود در صفحه که برای رتبه بندی لازم است. بهترین انتخاب استراتژیک در سال 2023 است.

11. فعال تر شدن سئوی تصویر

فعال تر شدن سئوی تصویر

تصاویر اغلب در وب سایت ها نادیده گرفته می شوند. اما آنها همیشه در رتبه بندی بهتر برای جستجوی تصویر نقش داشته اند. تصاویر همچنین می توانند فرصت هایی را برای گنجاندن کلمات کلیدی اضافی و اصطلاحات مرتبط با معنا را از طریق متن جایگزین فراهم کنند.

گوگل دوست دارد متن جایگزین و نشانه گذاری طرحواره را ببیند. که به خزنده های آنها کمک می کند محتوای تصاویر را بهتر درک کنند. گوگل همچنین دوست دارد وب مسترهایی را ببیند. که محتوای خود را در دسترس همه کاربران قرار دهند. متن جایگزین همچنین کمک می کند. تا اینترنت مکان بهتری برای کسانی باشد. که اختلال بینایی دارند یا افرادی که به دلیل پهنای باند اینترنت یا چالش های اتصال محدود شده اند.

این چک لیست سئوی تصویر را دنبال کنید. تا مطمئن شوید که تمام کارهایی که باید در مورد تصاویر در سال 2023 انجام دهید. را دنبال می کنید.

12. وب سایت هایی با بارگذاری سریع و با کارایی بالا

 وب سایت هایی با بارگذاری سریع و با کارایی بالا

از زمان به روزرسانی تجربه صفحه در سال 2021، گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود تأکید بیشتری بر وب سایت های با عملکرد بالا و بارگذاری سریع داشته است.
اگرچه ممکن است به روزرسانی تجربه صفحه مانند اخبار قدیمی به نظر برسد. اما گوگل تا مارس 2022 به روزرسانی را به پایان نرساند. ولی همچنان به بهبود و اصلاح سیگنال هایی که برای تعیین اینکه آیا یک صفحه واقعاً برای کاربران کارایی بالایی دارد یا خیر، ادامه خواهد داد.

در سال 2023، Page Speed Insights و core web vitals، همچنان ابزارهای ضروری برای نظارت و ارزیابی سرعت و عملکرد وب سایت ها خواهند بود.
همچنین در کنار کیفیت محتوا، اولویت بندی بهبود سرعت صفحه برای کسب و کارهایی که رتبه بندی کلمات کلیدی را برای همه صفحات وب دامنه شان افزایش می دهد، نتیجه بخش خواهد داد.

شرکت سئوکار

این ترندهای سئو  2023 را در استراتژی خود بگنجانید

در سال 2023، مطمئن شوید که ترندهای زیر را در نظر بگیرید. زیرا همه آنها مستقیماً توسط به روز رسانی ها، ضوابط ها و اهداف الگوریتم گوگل شکل می گیرند. همچنین، مطمئن شوید که از ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای برآورده کردن آسانتر و مؤثرتر استانداردهای بالاتر گوگل برای محتوا استفاده می کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.